נפילת מבוגר - סיכון גבוה באוסטאופורוזיס - ד"ר אלעד לאור

נפילות בגיל מבוגר: הסיכון המוגבר לסובלים מאוסטאופורוזיס

נפילה בקרב מבוגרים היא תופעה נפוצה, במיוחד כשהם מגיעים לעשורים המתקדמים בחייהם. עם הגיל, כושר שיווי המשקל והיכולות הפיזיות נחלשים, מה שמעלה את הסיכון לנפילות. גורמים כמו ראייה לקויה, ירידה בכוח השרירים ושימוש בתרופות מסוימות, יכולים להגביר את הסיכון לכך, אומר ד”ר אלעד לאור, גריאטר ומנהל רפואי.

כאשר אדם מסוים סובל מאוסטאופורוזיס (צפיפות עצם נמוכה), נפילה עלולה להיות הרסנית הרבה יותר. אוסטאופורוזיס היא מצב שבו העצמות נעשות דקות ושבירות, מה שהופך אותן לפגיעות לשברים. נפילה קלה בלבד, כמו החלקה על הרצפה או נפילה מישיבה, עלולה לגרום לשברים חמורים, בעיקר במפרק הירך, בפרק היד או בעמוד השדרה.

שברים אלו עלולים להוביל לשיקום ארוך, כאב כרוני ואפילו ירידה משמעותית באיכות החיים. לעתים, שברים מסוימים, כמו שבר במפרק הירך, יכולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים, במיוחד בגיל מבוגר.

לכן, מניעת נפילות היא חיונית עבור אנשים עם אוסטאופורוזיס. פעולות כמו חיזוק השרירים ושיפור שיווי המשקל, תזונה עשירה בסידן וויטמין D, ושמירה על בית בטוח ונטול מכשולים, יכולים לעזור להקטין את הסיכון לנפילות ולשברים. ד”ר אלעד לאור ממליץ ליישם המלצות רפואיות חשובות, כמו טיפולים תרופתיים, מעקב קבוע ושינויים באורח החיים. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *