ויטמין D ד"ר אלעד לאור

ויטמין D ובריאות העצמות: מה אומרים המחקרים?

ויטמין D הוא מרכיב חיוני לשמירה על בריאות העצמות, במיוחד בגיל המבוגר, כשהסיכון לשברים הולך וגדל. מחקרים חדשים שופכים אור על התפקיד המרכזי של ויטמין D במניעת שברים ובהפחתת הסיכון לאוסטאופורוזיס. ויטמין D מסייע לגוף לספוג סידן מהמזון, ולכן חיוני לשמירה על חוזק העצמות.

אצל מבוגרים, במיוחד אלה החיים באזורים עם חשיפה מופחתת לשמש, יש לעתים קרובות מחסור בוויטמין D, מסביר ד”ר אלעד לאור. מחסור זה עלול להוביל להידלדלות העצם, ולהגביר את הסיכון לשברים, במיוחד באזורי מפרק הירך, עמוד השדרה והידיים. מחקרים חדשים מצביעים על כך שאספקה סדירה של ויטמין D, בין אם באמצעות תוספי תזונה או דרך חשיפה לשמש, יכולה להוריד את הסיכון לשברים ב-30% עד 50%.

מחקרים אלו גם מדגישים את החשיבות של תיאום בין ויטמין D לסידן, כיוון שהשפעתו של ויטמין D מתעצמת כאשר ישנה כמות מספקת של סידן בתזונה. בנוסף, מחקרים אחרים מראים כי תוספת של ויטמין D בשילוב פעילות גופנית מותאמת יכולה לשפר את שיווי המשקל ולחזק את השרירים, מה שתורם להפחתת הסיכון לנפילות.

למרות ההמלצות, יש עדיין צורך בהתאמה אישית של מינון ויטמין D לפי צורכי המטופל, שכן מחסור בו יכול להיות מסוכן באותה מידה כמו עודף. סיכום המחקרים העדכניים מצביע על כך ששמירה על רמות תקינות של ויטמין D היא קריטית במניעת שברים ושמירה על בריאות העצמות בגיל המבוגר. ד”ר אלעד לאור ממליץ להיוועץ ברופא לבדיקת רמות הוויטמין ולקביעת תוספי תזונה במידת הצורך. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *